Willkommen Gast.
Wenn dies Dein erster Besuch hier ist, lies bitte zuerst die Hilfe - Häufig gestellte Fragen durch. Du musst Dich vermutlich Einloggen oder Registrieren, bevor Du Beiträge verfassen kannst. Klicke auf den "Registrieren" Link, um den Registrierungsprozess zu starten. Du kannst aber auch jetzt schon Beiträge lesen. Suche Dir einfach das Forum aus, das Dich am meisten interessiert.

info4alien.de
 

  ÜbersichtHilfeSuchenEinloggenRegistrierenKontakt Spenden  
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken
Aufenthaltskarte für Familienangehörige von Bürgern der EU (Gelesen: 5.299 mal)
Danilo2014
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 8

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Italian
Zeige den Link zu diesem Beitrag Aufenthaltskarte für Familienangehörige von Bürgern der EU
22.11.2014 um 22:21:09
 
Hi!
First sorry for English, I live for 4 months in Germany and I speak only a little deutsch.
I want to know some info for my wife. I am Italian and my wife is Albanian. We come 4 months ago in Germany to find a work. My wife have an Italian resident permit for 5 years and I find a work (Minijob, 200 euro month) last month. We applied 40 days ago for a Residence Permit for my wife (Bescheinigung - Aufenthaltskarte). We applied for ALG 2 at the Jobcenter, and I think I can have some help from the Jobcenter but my wife cant.
Now, my question is:
1. Can my wife have the Aufenthaltskarte now or I need to have a full time work ?   
2. She is waiting from 40 days, how many time must she wait to have the Aufenthaltskarte?
Thank you,
Danilo

Translated in Deutsch with Google Translate:

Hallo!
Erste leid Englisch, ich lebe seit 4 Monaten in Deutschland und ich spreche nur wenig deutsch.
Ich möchte ein paar Informationen für meine Frau kennen. Ich bin Italiener und meine Frau ist Albanisch. Wir kommen vor 4 Monaten in Deutschland, um eine Arbeit zu finden. Meine Frau eine italienische Aufenthaltsgenehmigung für 5 Jahre, und ich finde eine Arbeit (Minijob, 200 € im Monat) im letzten Monat. Wir wendeten vor 40 Tage für eine Aufenthaltsgenehmigung für meine Frau (Bescheinigung - Aufenthaltskarte). Wir beantragten ALG 2 am Jobcenter, und ich denke, ich kann etwas Hilfe vom Jobcenter, aber meine Frau kann nicht haben.
Nun ist meine Frage:
1. Kann meine Frau haben die Aufenthaltskarte jetzt oder ich brauche, um eine Vollzeit-Arbeit?
2. Sie ist ab 40 Tage warten, wie viele Zeit müssen sie warten, bis die Aufenthaltskarte haben?
Danke,
Danilo
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Bayraqiano
Ex-Mitglied




Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Aufenthaltskarte für Familienangehörige von Bürgern der EU
Antwort #1 - 23.11.2014 um 21:09:23
 
Danilo2014 schrieb am 22.11.2014 um 22:21:09:
Can my wife have the Aufenthaltskarte now or I need to have a full time work ? 

you will be considered as a worker under Directive 2004/38/EC despite your "minijob", that means your wife will be also qualified for a residence card.

Danilo2014 schrieb am 22.11.2014 um 22:21:09:
She is waiting from 40 days, how many time must she wait to have the Aufenthaltskarte?

Art. 16 of the Directive 2004/38/EC states that the card must be issued no later than six months from the date which the application is submitted. Usually it takes about 6-8 weeks until the card is produced and ready to be handed over.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Danilo2014
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 8

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Italian
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Aufenthaltskarte für Familienangehörige von Bürgern der EU
Antwort #2 - 23.11.2014 um 23:06:19
 
Zitat:
you will be considered as a worker under Directive 2004/38/EC despite your "minijob", that means your wife will be also qualified for a residence card.

Art. 16 of the Directive 2004/38/EC states that the card must be issued no later than six months from the date which the application is submitted. Usually it takes about 6-8 weeks until the card is produced and ready to be handed over.


First, Thank you for your reply.
Wen I was at the Immigration Office they make me some stress and told me that if you (me) have e minijob, you can't stay in Germany, so, your wife can't stay here too. They told that I don't have the sufficient economics resource to stay in Germany with my wife.
1. Is this correct, or is an abuse from the Immigration Office?
And my wife have only a paper, no provvisory card or other things. In this paper is writing: ("Bescheinigung - Es wird bescheinigt, dass die/der albanisch Staatsangehörige "Name and First Name", geboren am "date", in "city" heute die Ausstellung einer Freizügigkeitsbescheinigung / Aufenthaltskarte gem. § 5 FreizügG/EU beantragt hat").
2. Is this correct or she need a provvisory card too? 
Thanks for your time.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Bayraqiano
Ex-Mitglied




Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Aufenthaltskarte für Familienangehörige von Bürgern der EU
Antwort #3 - 23.11.2014 um 23:22:25
 
EU citizens residing as workers do not need to have sufficient resources (the ECJ made that clear when handing down the judegement on the Dano - Case C‑333/13 at 75):

Zitat:
It should be added that, as regards the condition requiring possession of sufficient resources, Directive 2004/38 distinguishes between (i) persons who are working and (ii) those who are not. Under Article 7(1)(a) of Directive 2004/38, the first group of Union citizens in the host Member State have the right of residence without having to fulfil any other condition. On the other hand, persons who are economically inactive are required by Article 7(1)(b) of the directive to meet the condition that they have sufficient resources of their own.


The ECJ further defined a worker as:

Zitat:
The Court held that the fact that a worker’s earnings do not cover all his needs cannot preclude him from being a member of the working population and that employment which yields an income lower than the minimum required for subsistence or normally does not exceed even 10 hours a week does not prevent the person in such employment from being regarded as a worker [...]


Danilo2014 schrieb am 23.11.2014 um 23:06:19:
2. Is this correct or she need a provvisory card too?

This is correct until she is issued a residence card.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Danilo2014
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 8

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Italian
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Aufenthaltskarte für Familienangehörige von Bürgern der EU
Antwort #4 - 24.11.2014 um 18:51:02
 
Finally if I understand well, my wife have the right to have the german residence card even I work only 10 hours at month for 200 euro?
Thanks
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken

Link zu diesem Thema