Willkommen Gast.
Wenn dies Dein erster Besuch hier ist, lies bitte zuerst die Hilfe - Häufig gestellte Fragen durch. Du musst Dich vermutlich Einloggen oder Registrieren, bevor Du Beiträge verfassen kannst. Klicke auf den "Registrieren" Link, um den Registrierungsprozess zu starten. Du kannst aber auch jetzt schon Beiträge lesen. Suche Dir einfach das Forum aus, das Dich am meisten interessiert.

info4alien.de
 

  ÜbersichtHilfeSuchenEinloggenRegistrierenKontakt Spenden  
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken
Student got Grenzübertrittsbescheinigung (Gelesen: 3.303 mal)
123gadugadu
Themenstarter Themenstarter
Junior Member
**
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 10

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich bin selbst Ausländer/in
Staatsangehörigkeit: Latino
Zeige den Link zu diesem Beitrag Student got Grenzübertrittsbescheinigung
10.10.2019 um 00:02:22
 
Student was failed to complete his degree on time, within reasonable 2 years. So, in the last semester he got an admission to another University. ABH rejected his visa extension application and gave him one months to voluntarily leave Germany. GÜB( Reason:  no residence permit available).

Student knows that, to change his University he must need permission from his current ABH. But, current ABH strongly objects. Should that student explain his situation to his desired new city ABH , if they have any different opinion and if they can help ?

However, he has filed a case in the Central Verwaltunggerricht Berlin by a lawer. By filing a case, will that student get a duldung from ABH ? Is the ABH obliged to issue him a duldung ? Or they can refuse a duldung ? As he has no visa now except his passport.

The student is not asylum seeker or refugee. What does this duldung will mean to him ? Can he enroll to a University with that duldung ? As University only accepts duldung of a refugee. The student is confused here, because if he even get a duldung from ABH, his duldung is not the purpose of refugee status seeking , it will be for a different reason. Will that duldung be any difference than a refugee status seeker duldung ?
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
fab87
Full Top-Member
***
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 398

Malta, Malta
Malta
Malta

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: D
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Student got Grenzübertrittsbescheinigung
Antwort #1 - 10.10.2019 um 07:25:09
 
Both, the Duldung and the GÜB imply that he must leave and does not have a right to stay in Germany (i.e. in the case of the GÜB at least not after the date stated on the GÜB).

Someone here will probably be able to answer the question on university enrollment later on.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
engelchen+
Junior Top-Member
**
Online


i4a rocks!


Beiträge: 200

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich bin selbst Ausländer/in
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Student got Grenzübertrittsbescheinigung
Antwort #2 - 10.10.2019 um 17:01:34
 
123gadugadu schrieb am 10.10.2019 um 00:02:22:
However, he has filed a case in the Central Verwaltunggerricht Berlin by a lawer.


Why are you posting here if the student (you?) already has a lawyer? Shouldn't these be questions for the lawyer?

Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
123gadugadu
Themenstarter Themenstarter
Junior Member
**
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 10

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich bin selbst Ausländer/in
Staatsangehörigkeit: Latino
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Student got Grenzübertrittsbescheinigung
Antwort #3 - 28.10.2019 um 04:33:03
 
because, unfortunately my lawyer has just took his fees and doesn't care. He has just filed a 2-3 line case, where ABH has a 14 page, and he doesn't even know hochschul part of the administrative law. He never replies email and barely available by telephone. As a lawyer, he was supposed to find a loophole and fix my situation, looks like he doesn't have any interest or busy with his big fish clients. As a student, I can't even afford to change a lawyer.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
engelchen+
Junior Top-Member
**
Online


i4a rocks!


Beiträge: 200

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich bin selbst Ausländer/in
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Student got Grenzübertrittsbescheinigung
Antwort #4 - 28.10.2019 um 07:21:15
 
First of all, why do you keep starting new threads? If you keep all the information together in one thread it'll make it easier to understand your situation.

123gadugadu schrieb am 28.10.2019 um 04:33:03:
As a lawyer, he was supposed to find a loophole and fix my situation,


More importantly, what do you think your lawyer can do to fix your situation? What are you expecting?

Most universities will not let you register unless you have a residence permit and according to the info you've posted so far, you don't have a valid residence permit anymore.

On the other hand, the GÜB has a date by which you need to leave Germany. You were already told that in this thread.

Have you received a new GÜB? If not, have you made arrangements to leave Germany?
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
123gadugadu
Themenstarter Themenstarter
Junior Member
**
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 10

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich bin selbst Ausländer/in
Staatsangehörigkeit: Latino
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Student got Grenzübertrittsbescheinigung
Antwort #5 - 30.10.2019 um 14:24:33
 
Yes, the GÜB was extended for 30 days.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Aras
Gold Member
****
Offline


Berufsrevolutionär


Beiträge: 3.722

Düsseldorf, Nordrhein-Westfalen, Germany
Düsseldorf
Nordrhein-Westfalen
Germany
Geschlecht: male
Stimmung:

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: deutsch
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Student got Grenzübertrittsbescheinigung
Antwort #6 - 22.11.2019 um 14:32:08
 
engelchen+ schrieb am 28.10.2019 um 07:21:15:
Most universities will not let you register unless you have a residence permit and according to the info you've posted so far, you don't have a valid residence permit anymore.

Universitäten prüfen nicht das Aufenthaltsrecht. Kenne paar Studenten ohne Aufenthaltsrecht.
Zum Seitenanfang
  

"Alles Recht in der Welt ist erstritten worden, jeder wichtige Rechtssatz hat erst denen, die sich ihm widersetzten, abgerungen werden müssen, und jedes Recht, sowohl das Recht eines Volkes wie das eines Einzelnen, setzt die stetige Bereitschaft zu seiner Behauptung voraus. Das Recht ist nicht blosser Gedanke, sondern lebendige Kraft." - Rudolph von Jhering in "Der Kampf ums Recht"
 
IP gespeichert
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken

Link zu diesem Thema