Willkommen Gast.
Wenn dies Dein erster Besuch hier ist, lies bitte zuerst die Hilfe - Häufig gestellte Fragen durch. Du musst Dich vermutlich Einloggen oder Registrieren, bevor Du Beiträge verfassen kannst. Klicke auf den "Registrieren" Link, um den Registrierungsprozess zu starten. Du kannst aber auch jetzt schon Beiträge lesen. Suche Dir einfach das Forum aus, das Dich am meisten interessiert.

info4alien.de
 

  ÜbersichtHilfeSuchenEinloggenRegistrierenKontakt Spenden  
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken
What kind of Visa will I get? (Gelesen: 1.652 mal)
Koirala
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 3

kathmandu, Nepal
kathmandu
Nepal
Geschlecht: male

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Nepalese
Zeige den Link zu diesem Beitrag What kind of Visa will I get?
14.10.2017 um 23:51:10
 
Dear all,

I have completed my master study and got arbeitsuche visa. I could not get the job by the end of arbeitsuche visa. Till then I have got admission letter for another master degree program. From this admission letter, I extended my student visa till August 2018. But before starting my second master program I got the job offer from one company. So I went to auslanderbehörde to change my student visa to work visa. I gave them all of my relevant documents (company contract, master transcript,..). They asked for "wohnraumnachweis" to change student visa to work visa. Since I don't have the room of my own I could not provide them filled up form of "wohnraumnachweis ". They said me that I could continue to work with that company, as being the student I would work 120 days full time in a year.

Just after 8 days of work, I got kündigung. Now if I go to auslanderbehörde what will they do with my visa? Will they give arbeitsuche visa or will they let my student visa as it is?
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
okatomy
Senior Top-Member
****
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 988

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ehegatte von Ausländer/in
Staatsangehörigkeit: deutsch
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: What kind of Visa will I get?
Antwort #1 - 15.10.2017 um 04:35:38
 
You  do not have a Visa and will not get one.  You have Aufenthaltserlaubnis ( AE ) - residence premit .

Since nothing was changed during your appointment at ABH your AE is Not changed and valid until August 2018.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Koirala
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 3

kathmandu, Nepal
kathmandu
Nepal
Geschlecht: male

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Nepalese
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: What kind of Visa will I get?
Antwort #2 - 15.10.2017 um 11:46:04
 
Hello Okatomy,

Thank you very much for your message. I have some other doubts. Should I go to auslanderbehörde with kündigung paper or just not inform them about it? As they have copied all of my documents and if I go to auslanderbehörde next time with work contract from another company then they might ask for kündigung from my previous work? In this case what could be better thing to do?
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Petersburger
Experte
****
Offline




Beiträge: 6.364

RUS, Russia
RUS
Russia
Geschlecht: male

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Deutsche/r im Ausland
Staatsangehörigkeit: deutsch
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: What kind of Visa will I get?
Antwort #3 - 15.10.2017 um 11:58:52
 
I think it will be enough to inform them about it.

If they want to see any document you'll get information and can send a scan by mail, if needed.
Zum Seitenanfang
  

„All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing.“ (Edmund Burke)
„Für den Triumph des Bösen reicht es, wenn die Guten nichts tun.“

Auf PN antworte ich nur dann per PN, wenn die Frage wirklich nicht ins Forum paßt.
 
IP gespeichert
 
Koirala
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 3

kathmandu, Nepal
kathmandu
Nepal
Geschlecht: male

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Nepalese
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: What kind of Visa will I get?
Antwort #4 - 15.10.2017 um 12:52:28
 
Hi Petersburger,

Thank you for your suggestions  Smiley.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken

Link zu diesem Thema