Willkommen Gast.
Wenn dies Dein erster Besuch hier ist, lies bitte zuerst die Hilfe - Häufig gestellte Fragen durch. Du musst Dich vermutlich Einloggen oder Registrieren, bevor Du Beiträge verfassen kannst. Klicke auf den "Registrieren" Link, um den Registrierungsprozess zu starten. Du kannst aber auch jetzt schon Beiträge lesen. Suche Dir einfach das Forum aus, das Dich am meisten interessiert.

info4alien.de
 

  ÜbersichtHilfeSuchenEinloggenRegistrierenKontakt Spenden  
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken
EU Residence Card - Short Term accommodation rental (Gelesen: 734 mal)
Themen Beschreibung: Are there any rules in regards to the length of the rental contract?
KThomsen
Themenstarter Themenstarter
Junior Member
**
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 11

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Zeige den Link zu diesem Beitrag EU Residence Card - Short Term accommodation rental
01.05.2017 um 10:58:09
 
Hi,

Me and my wife will arrive in Germany on June 3rd, and we've been offered to rent a really nice apartment in Flensburg. It has everything we need for our stay, but there's one "problem" (or maybe not?). The rental is only for 6 months.

Do you know if there are any rules/requirements in regard to the rental contract of accommodation when you apply for the EU residence card? I will be working in Germany, on a german contract, but the apartment we have been offered is only temporary for 6 months, and I worry if that could become a problem.

Does anyone know if they don't care about that? If they have any requirements? Or if they only require us to have a place to live at all time, while they deal with the application?

Hopefully someone can help.

Thanks!
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
mgb
Senior Top-Member
****
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 984

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Deutsch
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: EU Residence Card - Short Term accommodation rental
Antwort #1 - 02.05.2017 um 09:01:04
 
The foreigner office (Ausländerbehörde) can check the address registration from the town hall but not the rent contract. The rent contract is not their business.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken

Link zu diesem Thema