Willkommen Gast.
Wenn dies Dein erster Besuch hier ist, lies bitte zuerst die Hilfe - Häufig gestellte Fragen durch. Du musst Dich vermutlich Einloggen oder Registrieren, bevor Du Beiträge verfassen kannst. Klicke auf den "Registrieren" Link, um den Registrierungsprozess zu starten. Du kannst aber auch jetzt schon Beiträge lesen. Suche Dir einfach das Forum aus, das Dich am meisten interessiert.

info4alien.de
 

  ÜbersichtHilfeSuchenEinloggenRegistrierenKontakt Spenden  
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken
Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency) (Gelesen: 1.137 mal)
Themen Beschreibung: FZF visa going to get expired still no reply from Ausländerbehörde about termin
Indy
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 7

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Srilankan
Zeige den Link zu diesem Beitrag Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency)
10.12.2017 um 01:18:33
 
Hi I am a Srilankan got married to my Hungarian girlfriend who lives in germany.After applying for family reunion visa from srilanka I have successfully got 3 months D Visa from Germany embassy. I reached Germany by October and me and my wife got registered in the krefeld stadt register office and went to Ausländerbehörde to take termin, but they asked us to book termin through online. So I did booking on 20th of November and I got a automated acknowledged mail stating that your termin date is in process we will get back to you soon.but till date there is no reply. So I went directly to the office and enquired about the delay.For that, the office staff told me that it will take 2 to 3 months to get termin because the Ausländerbehörde is too busy.I asked them nervously but my visa will get expired by 5 of January so what can I do.they said you have to wait even visa is over.  Traurig

Now my ultimate question is when will I get my termin date and if I didn't get my termin before my visa expires what I have to do? Can I stay even after my visa get over as that staff said in Ausländerbehörde(but she didn't said officially)?

I am so nervous and depressed.kindly please help me out from this situation with any of your professional or self experience advise.
Thanks in advance.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Aras
Gold Member
****
Online


Berufsrevolutionär


Beiträge: 3.767

Düsseldorf, Nordrhein-Westfalen, Germany
Düsseldorf
Nordrhein-Westfalen
Germany
Geschlecht: male
Stimmung:

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: deutsch
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency)
Antwort #1 - 10.12.2017 um 07:56:56
 
Is on the visa written, that you are a family member of an EU citizen?
Zum Seitenanfang
  

"Alles Recht in der Welt ist erstritten worden, jeder wichtige Rechtssatz hat erst denen, die sich ihm widersetzten, abgerungen werden müssen, und jedes Recht, sowohl das Recht eines Volkes wie das eines Einzelnen, setzt die stetige Bereitschaft zu seiner Behauptung voraus. Das Recht ist nicht blosser Gedanke, sondern lebendige Kraft." - Rudolph von Jhering in "Der Kampf ums Recht"
 
IP gespeichert
 
Indy
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 7

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Srilankan
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency)
Antwort #2 - 10.12.2017 um 09:14:42
 
Aras schrieb am 10.12.2017 um 07:56:56:
Is on the visa written, that you are a family member of an EU citizen?


No.nothing is been mention like that.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Aras
Gold Member
****
Online


Berufsrevolutionär


Beiträge: 3.767

Düsseldorf, Nordrhein-Westfalen, Germany
Düsseldorf
Nordrhein-Westfalen
Germany
Geschlecht: male
Stimmung:

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: deutsch
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency)
Antwort #3 - 10.12.2017 um 10:36:18
 
The question is, if you are family member of EU citizen. Strange... usually they write on the Visa „Familienangehöriger eines Unionsbürgers/EWR-Bürgers“ according to 2.4.2.1 AVV zum FreizügG/EU.

Did you need to prove A1 Language Levels for the family reunification? If not, you were processed by FreizügG/EU-law, which is freedom of movement of an union citizen. This would mean, that the date on the Visa is not important. Even after the visa would get "invalid" your stay is still valid.

If your wife does not apply on freedom of movement, then the Visa date is important. And you should just write a simple letter, that you apply for an Aufenthaltserlaubnis.

Like this:
Zitat:
Sehr geehrte Damen und Herren,

hiermit beantrage ich, VORNAME NACHNAME, eine Aufenthaltserlaubnis bzw. Aufenthaltskarte.

Mit freundlichen Grüßen
VORNAME NACHNAME
10.12.2017, ORT
Zum Seitenanfang
  

"Alles Recht in der Welt ist erstritten worden, jeder wichtige Rechtssatz hat erst denen, die sich ihm widersetzten, abgerungen werden müssen, und jedes Recht, sowohl das Recht eines Volkes wie das eines Einzelnen, setzt die stetige Bereitschaft zu seiner Behauptung voraus. Das Recht ist nicht blosser Gedanke, sondern lebendige Kraft." - Rudolph von Jhering in "Der Kampf ums Recht"
 
IP gespeichert
 
Indy
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 7

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Srilankan
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency)
Antwort #4 - 10.12.2017 um 13:18:50
 
Aras schrieb am 10.12.2017 um 10:36:18:
The question is, if you are family member of EU citizen. Strange... usually they write on the Visa „Familienangehöriger eines Unionsbürgers/EWR-Bürgers“ according to 2.4.2.1 AVV zum FreizügG/EU.

Did you need to prove A1 Language Levels for the family reunification? If not, you were processed by FreizügG/EU-law, which is freedom of movement of an union citizen. This would mean, that the date on the Visa is not important. Even after the visa would get "invalid" your stay is still valid.

If your wife does not apply on freedom of movement, then the Visa date is important. And you should just write a simple letter, that you apply for an Aufenthaltserlaubnis.

Like this:


Yes it is mentioned in my passport as you said in remark section as : "Familienangehöriger"
And embassy didn't ask for A1 certificate because my wife is an European.

Can you please tell me how and where to apply for freedom of movement for my wife?

And you asked me to send some letter?
But can you be more detailed about what to write and address to whom ?
Thank you in advance.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Alacrity
Senior Top-Member
****
Offline


I love i4a


Beiträge: 880
Geschlecht: male

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: deutsch durch Geburt
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency)
Antwort #5 - 11.12.2017 um 08:40:23
 
Can you please tell me how and where to apply for freedom of movement for my wife?

You two already enjoy that freedom and will continue to regardless of whether you write an application or not.
What you want is a card, that certifies your status: Aufenthaltskarte
But it realy isn't critical that you get it by some deadline unless you need it for travel or an employer wants to see it.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Indy
Themenstarter Themenstarter
Newbie
*
Offline


i4a rocks!


Beiträge: 7

Beziehung zum Thema Ausländerrecht: Ich oute mich später
Staatsangehörigkeit: Srilankan
Zeige den Link zu diesem Beitrag Re: Ausländerbehörde delays to give appointment(Emergency)
Antwort #6 - 11.12.2017 um 09:08:16
 
Alacrity schrieb am 11.12.2017 um 08:40:23:
Can you please tell me how and where to apply for freedom of movement for my wife?

You two already enjoy that freedom and will continue to regardless of whether you write an application or not.
What you want is a card, that certifies your status: Aufenthaltskarte
But it realy isn't critical that you get it by some deadline unless you need it for travel or an employer wants to see it.


Thanks for your concerned reply.
Zum Seitenanfang
  
 
IP gespeichert
 
Seitenindex umschalten Seiten: 1
Thema versenden Drucken

Link zu diesem Thema